Page 31 - piscus
P. 31

Plany





                                                                                                                            TEKST: PLANY - FOTO: GARD WARHOLM


























                    Plany styrker servicen på merdkanten



                    Plany og Mørenot                  sikret servicetilbud når de trenger det, og   ● Skal vi være best må vi være på merd-
                                                      der de trenger det. Vi øker kapasitet og   kanten og få tilbakemeldingene direkte
                    Aquaculture har inngått           kompetanse, og vi får mer erfaringsinput   fra brukerne, sier Kenneth Brandal i
                                                      fra brukerne, sier administrerende direktør   Plany. Fra venstre: Sindre Vattøy (drifts-
                    en samarbeidsavtale der
                                                      Gunnar Larsen i Plany.           leder Marine Harvest), Kenneth Brandal
                    Mørenot blir autorisert            – Vi satser tungt på nærhet til kundene   (markedssjef Plany), Gunnar Larsen
                                                      og kunnskap om bransjen for å kunne utvi-  (administrerende direktør Plany), Bente
                    servicepartner for Plany.         kle de mest lønnsomme løsningene. Skal vi   Lund Jacobsen (administrerende direk-
                                                      være best må vi være på merdkanten og   tør Mørenot Aquaculture), og Vibeke
                    Avtalen gjør Plany i stand
                                                      få tilbakemeldingene direkte fra brukerne,   Hanssen (salgs- og markedssjef Mørenot
                    til å yte hurtig og god ser-      sier markedssjef Kenneth Brandal i Plany.  Aquaculture).  FOTO: TERJE ENGØ.
                                                       Mørenot Aquaculture utfører service på
                    vice på sine produkter hos        luseskjold og avlusingspresenninger ved
                                                      servicestasjonene sine i dag. Salgs- og   duktene luseskjold, ferskvannsreservoar,
                    Mørenot Aquaculture sine
                                                      markedssjef i Mørenot Aquaculture, Vibeke   avlusingspresenninger og desinfeksjons-
                    servicestasjoner.                 Hanssen ser mange muligheter i samarbei-  løsninger.
                                                      det med Plany.                     Når det gjelder Mørenot-konsernetså
                                                       – At vi nå er autorisert servicepartner   består det av selskaper med ledende posi-
                              ed stadig flere og større   for Plany gir en ekstra trygghet for kun-  sjoner i et internasjonalt marked som leve-
                              leveranser til oppdrettsin-  dene. Gjennom samarbeidet vil vi også   randører til kunder innen fiskeri, havbruk
                              dustrien i Norge og inter-  få nyttig input som kan brukes i utvik-  og seismikk. Gjennom fokus på innovasjon,
                    Mnasjonalt, erkjenner Plany       lingen av nye produkter, avslutter salgs-   produktkvalitet og høy servicegrad skal
                    behovet for et mer omfattende service-  og markedssjef Vibeke Hanssen i Mørenot   Mørenot Aquaculture være en foretrukket
                    nettverk.                         Aquaculture.                      leverandør til havbruksnæringen. Mørenot
                      – Vi har hittil tilbudt kundene våre ser-  Det kan til slutt nevnes at Plany har 19   Aquaculture driver kontinuerlig produkt-
                    vice ved våre egne anlegg i Gursken. Vi   fast ansatte og holder til i Gursken i Sande   utvikling og skaper innovative løsninger
                    ser at det gir begrensninger i kapasitet,   kommune på Sunnmøre. Bedriften skaper   gjennom nært samarbeid med havbruks-
                    og lange fraktavstander for en del av   lønnsomme løsninger til havbruk, land-  næringen, leverandører og forskningsmil-
                    våre kunder. Med avtalen med Mørenot   bruk og maritim industri, både i Norge og   jøer. Drivkraften er oppdrettsnæringens
                    Aquaculture vil kundene få et kvalitets-  internasjonalt. Til oppdrett er hovedpro-  utfordringer.  ●●


                                                                                                             PiscusNytt  31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36