Page 7 - Norsk Fiskerinaering
P. 7

”MÅNEDENS GULLFISK”


                                                                  ningene er tre   grad burde bidra til
                                                                  år som kommu­  å vise de mindre
                                                                  nikasjonssjef i   bedriftenes
                                                                  Marine Harvest   betydning i
                                                                  — etter lig­  lokalsamfun­
                                                                  nende ansvar­  net. Og jobbe
                                                                  soppgaver i   for ramme­
                                                                  Grieg Gruppen   betin gelser
                                                                  og Odfjell. Selv   som
                                                                  rakk vi ikke å   gjør det
                                                                  ha særlig mye   mulig
                                                                  befatning med   for Sal­
                                                                  henne i Marine   mon
                                                                  Harvest­tiden   Group­
                                                                  før hun høsten   medlem­
                                                                  2014 fikk et   mene både å
                                                                  nytt tilbud om å   være med videre
                                                                 lede klyngefor­  og vokse.
           Månedens gullfisk går til en      umet Maritime Bergen. Da styret i Salmon   Da styrelederen i Maritime Bergen
           kvinne som vendte tilbake til     Group for noen måneder siden bestemte   annonserte Øens etterfølger, poengterte
           oppdrettsnæringen, men blir i     seg for å gi 49­åringen enda en ny utfor­  han samtidig at forumet i Øens tid hadde
           Bergen.                           dring, la de vekt på både kunnskap og   løftet seg både innen synlighet, myndig­
                                             erfaring, men nevnte entusiasme først.  hetskontakt og kompetansebygging. Slik
           Salmon Groups nye administrerende,   Salmon Group er et nettverk for loka­  sett kan det virke som om styret i Salmon
           Anne-Kristine Øen, fikk en best mulig   leide oppdrettsselskap — 46 aksjonærer   Group har valgt rett med tanke på den
           start på en av vårens og Vestlandets   som til sammen disponerer 115 konse­  nye strategien. Så skader det sikkert hel­
           drømmedager da Salmon Group       sjoner for laks og ørret og produserer   ler ikke å få en engasjert og miljøbevisst
           holdt generalforsamling på Solstrand   ca. 50 millioner smolt. Forhandlinger og   leder med svært bredt interessefelt og
           fjordhotell. Selv om forutsetningene   felles innkjøp av fôr, vaksiner, forsikringer   utdanning fra Bergen og London. For oss
           hennes er de beste for å trå til, var det   og andre fel lesløsninger er en sentralt   i «Norsk Fiskerinæring» er Salmon Group
           slett ikke alle de grupperte oppdret­  funksjon. Slik nettverket i seg selv er det.   alt litt mer synlig enn de har vært de siste
           terne som kjente særlig til den nye   Samtidig ga generalforsamlingen året   årene. Vi sender en entusiastisk gullfisk
           kvinnen som tok roret. En av forutset­  før melding om at Salmon Group i større   til Øen i Bergen.




                                         Utgitt av: Norsk Fiskerinæring AS
                                         Boks 244, 2071 Råholt, Telf: 63959090, Faks: 63954166
                                         E-mail: post@norskfisk.no   Web-adresse: www.norskfisk.no
                                         Utkommer med 12 nummer pr. år.
                                         Årsabonnement kr. 2.050-


                     DAGLIG LEDER/              ANNONSER                       LAYOUTER
                     JOURNALIST                 Elisabeth                      Torbjørn
                     Therese M. Tande           Sjøberg Yri                    Rasmussen
                     Mobil: 958 25 609          Tlf. direkte                   Tlf. direkte
                                                63959096                       63959095                    orsk fiskerinæri

                     REDAKTØR                   SEKRETÆR                       SALG/MARKED
                     Cand. oecon.               Helene Tande Håland            Karina Furnæs
                     Thorvald Tande jr.         Tlf. 63 95 90 90               Martinsen
                     Mobil: 48100966                                           Tlf. 63959098
                                                                               Mobil: 922 96 217
                                                                                                  Erna besøkte
                     ANNONSER                   JOURNALIST
                     Kristin A. Tande           Hans Morten Sundnes                               Kina i april. Hun
                     Mobil: 91512506            Tlf. 70 05 20 32                                  ble tatt godt i mot
                     Tlf. direkte:              E-mail:                                           av statsminister
                     63959097                   hans.morten.sundnes@tussa.com                     Li Kegiang.




                                                                                    ”Norsk Fiskerinæring”  nr. 4 - 2017  7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12