Page 81 - tess egne merkevarer
P. 81

Tjenester og service                                                                                 79
           INNSTIKK:http://tess.no/mediabank/store/16287/Tjenester-og-service---THM-TESS-Hose-Management.pdf|id=107859|sourcepage=1
           THM - TESS Hose Management



           Hva skjer hvis en slange ryker? Det er bedre å bytte slange i tide enn at det ender med ulykke,
           tilgrising og stans i produksjonen!


           Det web-baserte servicesystemet fra TESS ble
           lansert i 2007 som et resultat av flere års utviklings-  THM  - TESS Hose Management
           arbeid.
           I 2015 ble systemet oppgradert med ny KundeWEB          3	Systematisert service og vedlikehold på
           som blant annet gir kunden direkte adgang til egne        slanger og relatert utstyr.
           data med mulighet for endring og rapportering.          3	Tilpasset Energy Institute sine retningslinjer
           I 2016 ble systemet oppgradert med nye mobile             for vedlikehold av slanger , ISO 14224,
           løsninger/WAPMAN som gir kundene mulighet til å           ISO 8004, ISO 8831 og styringsforskriften til
           jobbe både online og offline og allikevel ha alle data     Petroleumstilsynet.
           om slangene tilgjengelig. Løsningen kan selvsagt        3		Database med oversikt og historikk på hver
           også leveres med EX godkjent hardware.                    enkelt slange. Enkelt tilgjengelig på all
           WAPMAN leveres som komplette løsninger med                informasjon og dokumentasjon både for
           hardware og all nødvendig software installert.            kunden og TESS.
           Teknologisk innovasjon og kundetilpassede               3		Kundene kan selv oppdatere data i basen,
           løsninger bidrar til stadig utvikling for at våre kunder     f.eks. ved inspeksjoner de selv utfører.
           skal få den best mulige løsningen for systematisert     3	Forenklet kommunikasjon i forbindelse med
           service og vedlikehold – LEAN er stikkordet her.          slangebytte eller andre spørsmål.
           LEAN                                                    3		Hver enkelt slange er registrert med unikt ID-
           THM fokuserer på prosessoptimalisering, foren-            nummer og komplett dokumentasjon.
           kling/automatisering, kostandsreduksjon og økt          3	Digital avlesning med strekkode og Radio
           oppetid.                                                  Frequency Identification (RFID).
           Dette er LEAN i praksis og gevinstene kommer            3	Alt THM materiell og utstyr er tilpasset røffe
           våre kunder til gode.
                                                                     forhold (ID merking, RFID brikker, Hånd-
           Grønn driftssikkerhet                                     holdte lesere – WAPMAN).
           THM er helse, miljø og sikkerhet i praksis. Bruk av     3	Sporbarhet: Lokalisering, posisjon, tekniske
           systemet bidrar til å forebygge ulykker, redusere         data, varenummer, sertifikater, servicehisto-
           fare for miljøskadelige utslipp og vil ikke minst bidra     rikk og andre ønskede detaljer som f.eks.
           til å hindre driftsstans. Skulle uhellet være ute, vil     tegninger legges inn i systemet.
           både slangeeier og TESS ha rask tilgang på den          3		Utvikling av vedlikeholdsprosesser.
           informasjon som er nødvendig for å kunne levere
           en ny slange på kortest mulig tid og på den måten       3		Risiko basert inspeksjon og slangebytte er
                                                                     grunn laget for vedlikeholdssystemet.
           redusere kostnader og øke oppetiden.
           Grønn har også vært et stikkord i utviklingen av        3		Etter kundens egne spesifikasjoner skredder-
           utdanningsmetodene. TESS har etablert praksis             sys inspeksjon- og bytteintervaller for hver
           som gjør det mulig å gjennomføre undervisning             enkelt slange.
           via videokonferanser, og derved spare miljøet for       3		Kritiske vedlikeholdsparametre varsles via
           utslipp relatert til reiseaktivitet.                      egne KPI’er og bidrar derved til økt oppetid.
                                                                   3		All programvare leveres etter prinsippet Soft
                                                                     ware as a Service.

                                                                   3		Alle håndholdte terminaler/WAPMAN leveres
                                                                     komplett med all nødvendig programvare.
                                                                     Selve hardwaren leveres etter prinsippet
                                                                     Hardware as a Service.
                                                                   3		THM systemet leveres med service avtaler
                                                                     for ulike behov.
                                                                   3		Utdanning med sertifisering av personell.



                                                                                                                79
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86