Page 81 - tess egne merkevarer
P. 81
Tjenester og service 79
INNSTIKK:http://tess.no/mediabank/store/16287/Tjenester-og-service---THM-TESS-Hose-Management.pdf|id=107859|sourcepage=1
THM - TESS Hose Management
Hva skjer hvis en slange ryker? Det er bedre å bytte slange i tide enn at det ender med ulykke,
tilgrising og stans i produksjonen!
Det web-baserte servicesystemet fra TESS ble
lansert i 2007 som et resultat av flere års utviklings- THM - TESS Hose Management
arbeid.
I 2015 ble systemet oppgradert med ny KundeWEB 3 Systematisert service og vedlikehold på
som blant annet gir kunden direkte adgang til egne slanger og relatert utstyr.
data med mulighet for endring og rapportering. 3 Tilpasset Energy Institute sine retningslinjer
I 2016 ble systemet oppgradert med nye mobile for vedlikehold av slanger , ISO 14224,
løsninger/WAPMAN som gir kundene mulighet til å ISO 8004, ISO 8831 og styringsforskriften til
jobbe både online og offline og allikevel ha alle data Petroleumstilsynet.
om slangene tilgjengelig. Løsningen kan selvsagt 3 Database med oversikt og historikk på hver
også leveres med EX godkjent hardware. enkelt slange. Enkelt tilgjengelig på all
WAPMAN leveres som komplette løsninger med informasjon og dokumentasjon både for
hardware og all nødvendig software installert. kunden og TESS.
Teknologisk innovasjon og kundetilpassede 3 Kundene kan selv oppdatere data i basen,
løsninger bidrar til stadig utvikling for at våre kunder f.eks. ved inspeksjoner de selv utfører.
skal få den best mulige løsningen for systematisert 3 Forenklet kommunikasjon i forbindelse med
service og vedlikehold – LEAN er stikkordet her. slangebytte eller andre spørsmål.
LEAN 3 Hver enkelt slange er registrert med unikt ID-
THM fokuserer på prosessoptimalisering, foren- nummer og komplett dokumentasjon.
kling/automatisering, kostandsreduksjon og økt 3 Digital avlesning med strekkode og Radio
oppetid. Frequency Identification (RFID).
Dette er LEAN i praksis og gevinstene kommer 3 Alt THM materiell og utstyr er tilpasset røffe
våre kunder til gode.
forhold (ID merking, RFID brikker, Hånd-
Grønn driftssikkerhet holdte lesere – WAPMAN).
THM er helse, miljø og sikkerhet i praksis. Bruk av 3 Sporbarhet: Lokalisering, posisjon, tekniske
systemet bidrar til å forebygge ulykker, redusere data, varenummer, sertifikater, servicehisto-
fare for miljøskadelige utslipp og vil ikke minst bidra rikk og andre ønskede detaljer som f.eks.
til å hindre driftsstans. Skulle uhellet være ute, vil tegninger legges inn i systemet.
både slangeeier og TESS ha rask tilgang på den 3 Utvikling av vedlikeholdsprosesser.
informasjon som er nødvendig for å kunne levere
en ny slange på kortest mulig tid og på den måten 3 Risiko basert inspeksjon og slangebytte er
grunn laget for vedlikeholdssystemet.
redusere kostnader og øke oppetiden.
Grønn har også vært et stikkord i utviklingen av 3 Etter kundens egne spesifikasjoner skredder-
utdanningsmetodene. TESS har etablert praksis sys inspeksjon- og bytteintervaller for hver
som gjør det mulig å gjennomføre undervisning enkelt slange.
via videokonferanser, og derved spare miljøet for 3 Kritiske vedlikeholdsparametre varsles via
utslipp relatert til reiseaktivitet. egne KPI’er og bidrar derved til økt oppetid.
3 All programvare leveres etter prinsippet Soft
ware as a Service.
3 Alle håndholdte terminaler/WAPMAN leveres
komplett med all nødvendig programvare.
Selve hardwaren leveres etter prinsippet
Hardware as a Service.
3 THM systemet leveres med service avtaler
for ulike behov.
3 Utdanning med sertifisering av personell.
79