Page 49 - PiscusNytt 2020 01
P. 49
Annonsørinnhold
Leverer typegodkjente
fremdriftsløsninger
Komplett typegodkjent fremdriftssystem fra en leverandør øker kvaliteten, senker KGK Norge - Transfluid
kostnader og muliggjør et fornuftig grønt skifte i den maritime bransjen. Transfluid er
nå i stand til å tilby typegodkjente hybridløsninger til de aller fleste installasjoner.
et er en forutsetning med lang teknologi. På denne måten kan prisene holdes mye penger gjennom lavere drivstoffkostna-
erfaring og «know how» når man nede og kvaliteten oppe, som igjen muliggjør der. Transfluid hybridsystem inkluderer meka-
skal utvikle komplette hybrid driv- et fornuftig grønt skifte hos de enkelte opera- nikk, elektriske motorer, typegodkjente batte-
Dlinjer for marinebransjen, spesielt tørene. rier med integrert BMS og komplett kontrollsys-
når man skal sette sammen det beste fra to -Ved å dedikere betydelige ressurser i fors- tem, som er utviklet i sin helhet hos Transfluid.
helt ulike driftsformer som diesel drift og elek- kning på utvikling av en komplett hybrid pro- Nærmere en plug & play-løsning kommer man
trisk drift er. I flere tiår har Transfluid fabrik- duktserie, er Transfluid nå i stand til å tilby ikke, samtidig som man har sikkerheten at alt er
ken produsert et bredt spekter av kraftoverfø- typegodkjente hybridløsninger til de aller fleste testet og levert av en og samme produsent. En
ringsutstyr, elektriske motorer og generatorer. installasjoner. Dette gir også god teknisk støtte slik kombinasjon er Transfluid alene om i mar-
Gjennom sitt arbeid med å utvikle et komplett til de båtprodusenter som implementerer disse kedet i dag. Transfluid i Norge blir representert
hybrid konsept har Transfluid brukt sine erfa- produktene. Ikke bare er økologisk bærekraft en av KGK NORGE AS i Oslo. ●●
ringer fra tusenvis av industrielle og marine av fordelene med hybridløsninger, men løsnin-
applikasjoner de har allerede levert. gen gir også store drivstoffbesparelser, sier Ugo
Målsetningen var å bruke så mye av den Pavesi, eier og Daglig Leder for Transfluid SpA.
eksisterende teknologien de allerede hadde i Ved ettermontering av en hybridløsning i
produksjon for gjenbruk i fremtidens hybrid- allerede eksisterende fartøy kan redere spare
MARINEGIR FRA KONTROLLSYSTEMER
12 TIL 12000 kW
HYDRAULISKE THRUSTERE AC THRUSTERE
.*. 1RUJH $6 _ ZZZ NJN QR _ 7OI _ ¿UPDSRVW#NJN QR
PiscusNytt 49